Jak nie ulec jesiennej chandrze? - Szczęśliwe.pl
30 września 2017 Redakcja Szczęśliwe
Jak nie ulec jesiennej chandrze?

Jak nie ulec jesiennej chandrze

 

Dni są coraz krótsze, wiatr i deszcz nie zachęcają do wyjścia z domu, coraz mniej słońca – to tylko kilka powodów, żeby mieć gorszy nastrój i ulec jesiennej chandrze.

Ulubionym meblem staje się kanapa i ciepły koc.

Tak naprawdę tylko od naszego nastawienia zależy, czy jesień będzie udaną porą roku.

Warto zacząć dzień od dobrego śniadania. To śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – dostarcza energii na cały poranek i południe.

Zadbajmy o to, aby śniadanie zjeść bez nadmiernego pośpiechu. Powinno zawierać węglowodany i białko – sprawiają, że poziom cukru po nocnym spadku łagodnie się podnosi i jesteśmy w stanie lepiej myśleć i pracować. Do tego filiżanka aromatycznej herbaty lub kawy i jesteśmy gotowi zmierzyć się z nowym dniem.

Niezbędnym warunkiem radosnego przejścia przez jesień jest chęć kontynuacji lub rozpoczęcia aktywności fizycznej. Ruch rozgrzewa, dodaje energii, wzmacnia odporność, uwalnia tzw. hormony szczęścia, a to najlepsze lekarstwo przeciwko jesiennej chandrze!

Pomysłów na aktywność fizyczną i nie tylko,  jest mnóstwo. Oto kilka z nich.

Zajęcia fitness.

Na fitness najlepiej jest się wybrać do profesjonalnego klubu. Ich oferta jest bardzo szeroka i każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Korzyści z tego rodzaju aktywności jest wiele, lepsza kondycja, zgrabniejsza sylwetka, dobra zabawa i możliwość zawarcia nowych znajomości. Zatem jest to szczególnie dobra propozycja dla osób samotnych. Wiele par poznało się właśnie w klubach fitness.

W tym sezonie szczególnie polecamy trampoliny. Trampoliny to energiczna muzyka i zabawa na całego. Zajęcia polegają na wykonywaniu kombinacji figur zaczerpniętych z aerobiku, które wykonuje się na trampolinach właśnie.Taki trening poprawia kondycję, wyzwala endorfiny, modeluje sylwetkę i umożliwia szybkie spalanie tkanki tłuszczowej, w ciągu godziny można spalić 800 kcal.

Jogging.

Jogging to nie tylko sposób na zgrabną i smukłą sylwetkę, ale także naturalny antydepresant. Jak każda aktywność fizyczna, jogging wyzwala endorfiny, czyli hormony uśmierzające odczuwanie bólu oraz serotoninę, która odpowiada za poczucie zadowolenia. Pierwsze dawki hormonów szczęścia uwalniają się po 30 minutach biegu, ale satysfakcję daje każdy pokonany kilometr.

Bieganie odpręża i dostarcza sporej dawki energii. Jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które walczą ze spadkiem nastroju i niechcianą sennością w ciągu dnia.

Dla amatorów biegania żadna pogoda nie jest przeszkodą. Należy się tylko odpowiednio ubrać. Ze względu na szybko zapadający zmrok dla własnego bezpieczeństwa lepiej wybierać dobrze oświetlone trasy.

Nordic walking.

Początkowo nordic walking był treningiem całorocznym dla narciarzy biegowych, a z czasem stał się sportem dla każdego. Jest to aktywność fizyczna bardzo uniwersalna. Chodzić z kijkami może praktycznie każdy, niezależnie od wieku, kondycji czy wagi. Zaletą nordic walkingu jest możliwość uprawiania przez cały rok i w każdym miejscu (nad morzem, w lesie, parku czy w górach).

Spacery z psem.

O zaletach posiadania czworonoga napisano wiele.

Miliony psów na świecie każdego dnia czynią lepszym życie swoich właścicieli. Obcowanie z psem korzystnie wpływa na wszystkie sfery rozwoju i funkcjonowania człowieka.

Singlom umniejsza samotność, niebieskim ptakom przydaje odpowiedzialności, egoistów uczy empatii i zrozumienia, dzieci lepiej się koncentrują, stają się bardziej spostrzegawcze, nawiązują lepsze kontakty interpersonalne, nabierają śmiałości i pewności siebie. Osobom małomównym poprawia sposób komunikacji z innymi. Nerwusów uczy opanowania emocji i ograniczenia wybuchów agresji.

Posiadanie psa sprawia, że więcej się ruszamy i przebywamy na świeżym powietrzu.

A widok  witającego nas szczęśliwego pupila i jego merdającego ogona – bezcenny.

Spotkania z przyjaciółmi.

Spotkanie w mniejszym lub większym gronie przyjaciół to zawsze dobry sposób na jesienne wieczory. Ciekawą propozycją może być organizowanie spotkań tematycznych. Może to być wieczór gier planszowych, wieczór kinowy, taneczny, kulinarny. Warto zadbać o jesienne elementy dekoracyjne w domu, np. kasztany, suche liście oraz o zapas aromatycznych, nastrojowych świec.

Alternatywą do spotkań w domowych czterech kątach jest wspólne wyjście – do teatru, kina, restauracji czy do parku lub lasu. Warto wspólnie wybrać się do jednego z popularnych ostatnio tzw. escape room. Wszystko zależy tylko od naszych chęci i wyobraźni.

Poza tym, aby ustrzec się przed jesienną chandrą warto dobrze się wysypiać, kolorowo się ubierać – choćby tylko w weekend, uśmiechać się często i codziennie zjadać kostkę gorzkiej czekolady.

Życzymy Wam wytrwałości w pokonywaniu jesiennej chandry.